پنج‌شنبه , 16 می 2024
شما اینجا هستید نت آهنگ » نت های پیانو » نت پیانو این پیروزی خجسته باد برای نوازندگان متوسط | نت پیانو احمد علی راغب

نت پیانو این پیروزی خجسته باد برای نوازندگان متوسط | نت پیانو احمد علی راغب

نت پیانو این پیروزی خجسته باد با آهنگسازی احمد علی راغب و تنظیم گروه نت دونی در 7 صفحه با فرمت PDF برای نوازندگان متوسط جهت دانلود از سایت آماده و در ادامه می توانید پیش نمایش نت و فایل صوتی را مشاهده فرمایید

نت پیانو  این پیروزی خجسته باد برای نوازندگان متوسط | نت پیانو احمد علی راغب
نت پیانو این پیروزی خجسته باد برای نوازندگان متوسط | نت پیانو احمد علی راغب
  • نت پیانو این پیروزی خجسته باد
  • آهنگساز : احمد علی راغب
  • تنظیم نت پیانو : گروه نت دونی
  • سطح نت : متوسط
  • فرمت فایل : PDF
  • تعداد صفحات : 7

فروش این نت توسط گروه نت دونی انجام می شود جهت حمایت از تنظیم کننده لطفا بعد از خرید از واگذاری رایگان این نت به دیگران خودداری بفرمایید . پیشاپیش از حسن همکاری شما سپاسگذاریم

جهت مشاهده قیمت نت و خرید نهایی از سایت مرجع روی لینک زیر کلیک کنید

خرید نت پیانو این پیروزی خجسته باد

متن آهنگ این پیروزی خجسته باد

نت آهنگ این پیروزی خجسته باد برای پیانو

آهنگساز : احمد علی راغب

شاعر : حمید سبزواری

نت نویسی برای پیانو : گروه نت دونی

کمی درباره شکل‌گیری سرود «این پیروزی خجسته باد» توضیح دهید.

به خاطر دارم 18 یا 19 اردیبهشت 1361 شهید مجید حدادعادل، برادر آقای غلامعلی حدادعادل رئیس وقت رادیو بود. یک روز من و آقای سبزواری را به دفترش دعوت کرد و گفت پیامی برایمان دارد. به ما گفت باید سرودی برای یک پیروزی حساس و ارزشمند ساخته شود؛ سرودی که سهم مردم، بسیج، سپاه، ارتش و خلاصه همه کسانی که در جنگ حضور دارند، لحاظ شود. ما گفتیم موضوع قدری برایمان گنگ است و توضیح بیشتری خواستیم. ایشان با زنده‌یاد حاج‌احمدآقا خمینی تماس گرفت و ایشان هیچ اطلاعات دیگری در اختیار ما نگذاشتند، فقط گفتند شبیه ریتم اذان مرحوم موذن‌زاده‌اردبیلی باشد.

با این اطلاعات کم واقعا می‌شد سرود را ساخت؟

من و آقای سبزواری واقعا گیج شده بودیم و نمی‌دانستیم چه کنیم. فقط من به ایشان گفتم بر وزن مفاعلن شعر بگویند تا من هم آهنگسازی را طبق همین وزن آغاز کنم. ایشان گفتند مثلا با چه شروع کنم؟ من هم گفتم با «این پیروزی خجسته باد». اصلا نمی‌دانستیم کدام پیروزی؟ کجا قرار است حمله شود و پیروزی قرار است کجا رخ دهد. کارمان را شروع کردیم. سبزواری بند به بند شعر می‌گفت و برایم می‌خواند. من از او ایراد می‌گرفتم و او از من تا بالاخره کار را آماده کردیم. من هم نت‌نویسی کردم و همه را تحویل شهید حدادعادل دادیم.

کار کجا ضبط شد؟

در رادیو. خدا رحمت کند آقای مجتبی میرزاده را که در تنظیم موسیقی بی‌نظیر بودند. ایشان کار را تنظیم و در ارکستر بزرگ اجرا کردند.

خواننده را چه کسی انتخاب کرد؟

خواننده را هم من انتخاب کردم. این کار با توجه به شعر و موسیقی‌اش به ‌صدایی نوحه‌گونه نیاز داشت و به نظرم بهترین گزینه محمد گلریز بود. ایشان نزدیکی ما در میدان شهدا زندگی می‌کرد. مدام می‌رفت و می‌آمد و کار را با هم تمرین می‌کردیم.

مرحله بعد هم انتظار برای پخش کار بود.

بله. ما خیلی منتظر این اتفاق بودیم. هر قدر از اقای حداد می‌پرسیدیم ایشان می‌گفت من هم بی‌خبرم. فقط می‌دانم کار را قبل از پخش به جماران نزد حضرت امام برده‌اند و ایشان هم آن را پسندیده بودند.

وقتی برای اولین بار سرود پخش شد چه احساسی داشتید؟

ساعت 6 صبح بود که آقای سرشار، گوینده خبر رادیو اعلام کرد، «شنوندگان عزیز توجه کنید! خونین شهر، آزاد شد» و بعد سرود پخش شد. تازه آن موقع فهمیدم کاری که ما ساختیم برای پیروزی خرمشهر بوده، اما تا وقتی که این اتفاق رخ می‌داده به دلایل امنیتی نباید جایی عنوان می‌شده است، اما این‌که چه حسی داشتم؟ باید بگویم حسی که هنوز هم دارم. حس یک پیروزی بزرگ را که هر چند برایش بسیار شهید دادیم، اما هنوز هم یکی از افتخارات بزرگ کشور است و این‌که بسیار خوشحالم سرودی که ما نمی‌دانستیم برای چه می‌سازیم، تبدیل به کاری جاودانه شد. فقط در این کار یک چیزی به نظرم کم است که به دلیل شرایط موجود امکانش فراهم نبود.

متن آهنگ این پیروزی خجسته باد این پیروزی

از صلابت ملت و ارتش و سپاه ما
جاودانه شد از فروغ سحر پگاه ما
صبح آرزو دمیده از کرانه ها
شاخه های زندگی زده جوانه ها
این پیروزی خجسته باد این پیروزی

خجسته باد این مبارک بهار
به باغبان خجسته باد
خجسته باد این گل افشان دیار
به بلبلان خجسته باد
همیشه بادا وطن بر فراز
این پیروزی خجسته باد این پیروزی

نوبهار ما از کران زمین
پر شکوفه شد شاخه امید
خون هر شهید می دهد نوید
نوبت ظفر این زمان رسید
به کوری دیده دشمنان
شکسته شد سر اهریمنان
صبح پیروزی مبارک باد
این ستم سوزی مبارک باد

حافظ وطن تا خدای ماست
لطف ایزدی رهگشای ماست
در خط سیاه میوه امامدر شب خطر رهنمای ماست
به رغم آن دشمن خیره سر
وطن رها شد ز بیم و خطر
صبح پیروزی مبارک باد
این ستم سوزی مبارک باد


کلمات کلیدی : نت پیانو این پیروزی خجسته باد , نت این پیروزی خجسته باد , نت پیانو متوسط , نت پیانو احمد علی راغب , نت های متوسط پیانو , نت های متوسط احمد علی راغب , نت متوسط پیانو , نت متوسط احمد علی راغب , نت متوسط گروه نت دونی , سایت خرید نت پیانو , سایت خرید نت متوسط پیانو , سایت فروش نت پیانو , نت آهنگ این پیروزی خجسته باد برای پیانو , سایت خرید نت موسیقی برای پیانو , سایت خرید نت متوسط احمد علی راغب , سفارش نت موسیقی برای پیانو , سفارش نت نویسی پیانو , piano sheet music

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.