پنج‌شنبه , 28 مارس 2024
شما اینجا هستید نت آهنگ » نت های کلارینت » نت کلارینت March From Suite in D and Partenope

نت کلارینت March From Suite in D and Partenope

نت کلارینت March From Suite in D and Partenope

march
march

handelmarch

جرج فردریک هندل(به آلمانی: Georg Friedrich Händel) (۲3 فوریه ۱۶۸۵ – ۱۴ آوریل ۱۷۵۹) آهنگساز آلمانی تبار و انگلیسی متعلق به اواخر دوره باروک بود که عمده معروفیتش بخاطر اپراها، ارتوریوهایش و کنسرتوهای ارگ بجا مانده از اوست. وی در هاله‌یآلمان زاده شد.پدر وی آرایشگر-پزشک بود و هنگام تولد او ۶۳ سال سن داشت.او از موسیقی بیزار بود و آرزو داشت جرج وکیل شود.

وی تحصیلات موسیقی خود را در سال ۱۶۹۴ با ویلهلم زاخو، آهنگساز و نوازندهٔ ارگ آغاز کرد . در جوانی نوازندهٔ دوم ویلن و آهنگساز اپرای هامبورگ بود.

به انگلستان رفت و در آن‌جا اقامت کرد، پس از مدتی دربار بریتانیا به کار وی علاقه‌مند شد. او از این پس مورد توجه دربار بود و به عنوان آهنگسازی معروف شهرت یافت.

هندل ترجیح می‌داد همواره در مجامع عمومی تنها با چهرهٔ گریم شده و لباسی فانتزی دیده شود. از نظر شخصیت خلاف عرف جامعه‌اش بود . اما این نکته را نیز نباید از یاد برد که وی در این ویژگی تنها نبود. باخ و بتهوون و برامس نیز در قابلیت تحریک‌پذیری شهرت داشتند.

در سال ۱۷۵۱ عمل جراحی بر روی چشمش انجام شد که ناموفق بود و منجر به نابینایی او در سال‌های پایانی عمرش شد . او در ۱۴ آوریل ۱۷۵۹ در لندن درگذشت.

وی سمفونی (مسیحا) را به نفع نهادهای خیریه از جمله بیمارستان‌ها و یتیم‌خانه‌ها نواخت. مسیحیان جهان به هنگام کریسمس و عید پاک با این اثر شکوهمند جشن می‌گیرند.

سرود زیبای لیگ قهرمانان اروپا، از اثر هندل که برای تاجگذاری شاه جورج دوم ساخته است اقتباس شده و در سال ۱۹۹۲ با تغییراتی در اثر ، توسط تونی بریتن Tony Britten آهنگساز انگلیسی اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.